
Retailmarketing door middel
van offline
dealerschap

Via een verhalen campagne vond Groeikaartjes een weg in de markt van creatief ecologische wenskaarten gericht naar vrijwilligers en sociaal gerichte doelgroepen. Door een vriend via groeikaartjes wensen door te sturen maak je hem twee maal gelukkig omdat je kaartje kan transformeren naar een bos bloemen, wie wil zich daar nu niet mee verbinden!
Door het grote succes van de online campagne besloot Groeikaartjes zijn netwerk uit te breiden en zocht daarvoor een oplossing om zijn product in de markt te zetten.
Ondanks de pandemie en de beperkte mogelijkheden van winkelen besloot men toch in te zetten op
Instore merchandising.
Het resultaat van een verhalen campagne

Instore merchandising de gepaste tool voor Retailmarketing
Instore visual merchandising omvat alles van uw winkelpui tot productdisplays.
Het idee is dat u uw producten en uw winkel zo indeelt dat de aandacht op het juiste moment op de juiste producten wordt gevestigd, waarbij u gebruikmaakt van bijvoorbeeld displays en kaarten om resultaat te boeken. Instore merchandising gaat steeds gepaard met een vooraf lopende online advertising campagne.

Dealers overtuigen te kiesen voor een PRODUCT MERCHANDISING door een online advertising campagne
Tijdens de UBA Trends Day kregen we een bevestiging van onze eigen visie.
Je richten naar een klein publiek met een persoonlijke en relevante boodschap levert duidelijk zijn vruchten af. Gepersonaliseerde content marketing was naar mijn inziens de geschikte strategie om dealers online aan te spreken in dit verhaal.
Hoe vind je zo een kleine doelgroep
We namen deze beslissing omdat we konden beschikken over voldoende hoogwaardige klantdata van een online verhalen campagne 'social commerce’ wat we in eerste instantie hebben opgezet, hieruit was duidelijk welke klanten reageren op dit type advertenties. Hieruit konden we concluderen welke winkels in aanmerking kwamen om een doelgroep samen te stellen. Het resultaat was dat we op 4 weken adverteren reeds 64 dealers konden vinden om samen in dit verhaal te stappen.
Ondertussen denkt iedereen dat we enkel nog online willen shoppen, maar het blijkt dat 81% van de jongeren tot 24 jaar verkiezen om fysiek te kunnen shoppen. Blijkt dat we een combinatie van online informeren en offline shoppen nog steeds belangrijk vinden. Sociaal contact blijft hierin een belangrijke factor waarmee men het komende jaar zeker rekening moet mee houden. Katrina Dodd, trendwatcher bij Contagious, raadt merken aan dat gegeven mee te nemen in hun e-commerce. Ze noemt het ‘social commerce’.
Vind je dat een verhaal ook uw merk of product kan laten groeien maar kom je er niet helemaal uit hoe je dit moet doen of ben je op zoek naar een specialist die bijstuurt waar mogelijk? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!
Social media
+80%
New Leads
118
Behaalde nieuwe leads dealerschap binnen 60 dagen
CTR / ADV.
4,3%
clik-to-open rate

Benieuwd welke content wij
voor jou kunnen maken?
Contacteer ons vandaag nog.
+32 478 95 04 69
Ben je nog geen lid van onze Content Academy?
Schrijf je vandaag in en ontvang maandelijks onze
content marketing besprekingen in je mailbox.

