
Rebranding
om in te gaan op de vraag van je doelgroep

Branding of
Direct marketing
Infraligne is één van de vele fitness bedrijven in ons land. Reeds meer dan 10 jaar is het Infraligne concept attractief vooral bij vrouwen die willen werken aan hun overtollige centimeters. Maar door de veranderende maatschappij komt er veel meer vraag naar gezond leven in combinatie met bewegen. Infraligne wil op deze vraag in spelen door hun klanten veel persoonlijker te benaderen en op te volgen, hiervoor is een aanpassing in strategie noodzakelijk om het bedrijf sterk en concurrentieel te houden.

rebranding is niet enkel je logo veranderen
Merkidentiteit vorm geven is meer dan enkel maar je logo en website aanpassen, het is een ommezwaai in een denkproces wat invloed heeft op je bedrijf, medewerkers maar vooral op je doelpubliek. Je richten naar een uitgesproken kleine doelgroep is de trend voor 2021.

Wij zorgen ervoor dat onze klanten ons missen
Het is nu wel duidelijk dat we sociaal contact nodig hebben om vrolijk door het leven te gaan, terwijl we wel vasthouden aan onze eigen persoonlijke waarden.
In de fitness sector is persoonlijkheid zeer belangrijk, werken aan je uiterlijk en je persoonlijke IK is één van de voornaamste doelstellingen. Ook al gaan we graag naar een bekende fitness club toch blijven we meestal binnen onze eigen bubbel. Een persoonlijke begeleiding van een coach is dan ook niet meer weg te denken tijdens en na het sporten. We merken dat dit op alle platformen in 2021 zal doorgetrokken worden. Het is dan ook te overwegen om dit mee te nemen in je communicatie strategie. De focus komt veel meer te liggen op persoonlijke directe communicatie en dit binnen kleine doeltreffende doelgroepen.
Hoe wij het Infraligne product verkopen
De communicatie is opgesplitst in twee delen waaronder branding communication strategy en direct marketing strategy, onder branding zie ik het verkopen van het verhaal, je merk een gezicht geven en dit reflecteren op je doelgroep, trouwens.... het is aangetoond dat mensen je pas koppelen aan iets of iemand als ze je minimum 27 keer te zien hebben gekregen. De tweede strategie is Direct marketing hierin bewijs je dat het product wel degelijk de gewenste resultaten oplevert wat je als klant verwacht.
Een ander belangrijk feit is dat je moet durven investeren in je marketing strategie en deze ook aanhouden zoals voorzien. Het zijn niet de likes die mogen bepalen of je verder zal adverteren of stoppen het is je voorop gestelde content planning die de touwtjes in handen houdt. Enkele maanden voorzien om succesvol te adverteren is zeker geen must.
Vind je dat een verhaal ook uw merk of product kan laten groeien maar kom je er niet helemaal uit hoe je dit moet doen of ben je op zoek naar een specialist die bijstuurt waar mogelijk? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

Benieuwd welke content wij
voor jou kunnen maken?
Contacteer ons vandaag nog.
+32 478 95 04 69
Ben je nog geen lid van onze Content Academy?
Schrijf je vandaag in en ontvang maandelijks onze
content marketing besprekingen in je mailbox.

