

in Horeca marketing moet men verrassend uit de hoek komen
Hoe je in de horeca op een originele manier je doelgroep kan bereiken
Veel horeca uitbaters zijn noodgedwongen overgestapt naar een take-away service om te overleven tijdens de Covid pandemie. Een vanzelfsprekende stap maar is deze dan ook zo evident en hoe ga je dit aan je (nieuwe) klanten vertellen!
Emotiemarketing is daarvoor een uitgesproken sterke tool die kan ingezet worden voor het beïnvloeden van je doelgroepen.

emotiemarketing als top of mind
Eten wordt gelinkt aan emotie, denk maar wat eten kan doen bij jezelf of hoe mensen hun eetgedrag aanpassen naar de situatie waarin ze zich bevinden of willen bevinden!
Eten kan voor vreugde zorgen, verdiet, passie of troost ……

Je kunt dus zeggen dat emotie een goede basis is om een relatie met een merk op te bouwen en -heel belangrijk- te onderhouden. Een merk dat de consument in het hart raakt, krijgt gegarandeerd een plek in het hoofd! Toch worden emoties te weinig op een strategische manier ingezet.
Het is dus belangrijk dat we door emotie de klant zijn (aankoop-) gedrag kunnen beïnvloeden wist je dat onderzoek heeft uitgewezen dat onze aankoopbeslissingen voor 95 procent gebaseerd zijn op emotie.
​
Bij Tybeert werken we rond het gevoel wat jij krijgt als je denkt aan een pizza, aangezien Tybeert reeds gekend staat voor zijn kwalitatieve gerechten was dit geen punt om een sterk verhaal mee op te bouwen.
Een visueel herkenbaar beeld in een gekende situatie en dit in combinatie met een sterke copy zorgt ervoor dat het merk Tybeert onbewust gelinkt wordt aan emotie.
Inspelen op vertedering kan ervoor zorgen dat de klant een zwak krijgt voor het product of merk. Door gebruik te maken van een juiste mix en juiste integratie in een campagne zorgt ervoor dat het merk Top of Mind blijft bij je klanten en daardoor een grote kans van slagen zal hebben.
​
Vind je dat emotiemarketing ook uw merk of product kan laten groeien maar kom je er niet helemaal uit hoe je dit moet doen of ben je op zoek naar een specialist die bijstuurt waar mogelijk? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

Benieuwd welke content wij
voor jou kunnen maken?
Contacteer ons vandaag nog.
+32 478 95 04 69
Ben je nog geen lid van onze Content Academy?
Schrijf je vandaag in en ontvang maandelijks onze
content marketing besprekingen in je mailbox.

