door visual storytelling

je merk

vorm geven

visueel communiceren

Content marketing en visual storytelling kan je aanzien als een tweeling, ze zijn in geen enkele situatie uit elkaar te trekken. Ze versterken elkaar en zorgen ervoor dat je product langer in het hoofd van je doelgroep blijft hangen. 

Storytelling lijkt voor velen een nieuwe trend in marketing te zijn, maar het bestaat al zo lang als de mensheid bestaat.

Binnen de entertainment wereld is visual storytelling of Scenografie één van de drie draagvlakken van een succesvolle productie. Nergens anders heeft visual storytelling zoveel invloed gehad dan in een theatervoorstel tot we online onze verhalen zijn beginnen vertellen. Meer en meer vertellen wij onze verhalen via vormen zoals beelden, video's, animaties.....

Visual storytelling emotioneert, verbindt, inspireert en stimuleert

Visual storytelling helpt je om verbinding te vinden met je doelgroep. Het helpt een verhaal te vertellen op een manier die bij jou en bij je doelgroep past. In verhalen vinden we onze gemeenschappelijke waarden en delen we emoties. Het helpt merken op een pakkende manier hun verhaal te vertellen én over te brengen op hun publiek.

Visual storytelling is dan misschien een trend, maar niet alleen van deze tijd.

In de musical 14-18 en 40-45 hebben wij het volledige visuele storytelling traject op ons genomen, wat betekend dat alles wat je ziet door ons conceptueel is bedacht en vormgegeven. Over de inhoud van de twee wereld oorlogen moet er geen twijfel zijn dat dit ons bekend is en ons allemaal raakt, maar zonder de ondersteuning van de visuele storytelling was het script nooit zo sterk geweest en de voorstelling nooit zo succesvol. Emotie kan je niet vertellen, emotie moet je beleven en dit doe je door te kijken en te ervaren. Visuele content wordt veel gebruikt als een spiegel naar je eigen doelgroep.

Ondertussen hebben meer dan 750.000 bezoekers het verhaal kunnen beleven en ervaren. Visueel zijn er sterke scene wissels gecreëerd waardoor het publiek letterlijk in het verhaal terecht komt, door zoveel aandacht te schenken op het visuele aspect van het verhaal (verhaal = product) blijft dit hangen in de gedachten van bezoekers.

In content marketing noemen we dit "uw product (verhaal) top of mind houden".

presentatie stefaan 4a.jpg
Uw product top of mind houden

Door unieke content te maken blijf je in het bewustzijn van je consument.

'Top of mind awareness' is een term die is bedacht door Ellis Verdi, voormalig president van de National Retail Advertisers Council in de VS. Hij merkte op dat de meeste marketeers ten onrechte hun promotiedoelstellingen trachten te bereiken door middel van kortingen, een cashflowoplossing op korte termijn. Het probleem met solden, zei hij, was dat het de waarde van het product vermindert. In tegenstelling tot solden, beïnvloedt top-of-mind-bewustzijn consumenten om eerst aan uw bedrijf of product te denken om boven alle andere aan hun behoeften te voldoen. 

Het productie huis studio100 heeft dezelfde denkwijze als we spreken over content creatie, door steeds hun grenzen te verleggen bijven ze de concurrentie voor waardoor ze bij hun consumenten een vorm van vertrouwen opbouwen en hierdoor de verkoop van producten veel vlotter tot stand kunnen laten komen. Hoe groter uw content quality is des te groter het vertrouwen van je consument komt te zijn in uw product

Ten eerste moeten we het erover eens zijn dat wanneer we iets kopen, of het nu een auto, kledingstuk, merchandising, of een theaterticket is het besluitvormingsproces steeds hetzelfde is: we kiezen producten op basis van hoe hoog we ze in ons onderbewustzijn plaatsen. Natuurlijk wordt de ranglijst beïnvloed door vele factoren (kwaliteit, prijs, enz.) En er is een klein voorbehoud: top of mind zijn, vertaalt zich niet enkel in verkoop, maar hoe hoger het merk uitblinkt, des te beter het is voor je Brand awareness.

FCF8C2B2-134A-4E2F-9345-8CD1080B5A25.png

Je content moet juist zijn om door het juiste doelpubliek als mooi te kunnen ervaren worden.

Nog moeilijker dan erkenning krijgen en in het bewustzijn van mensen komen, is daar blijven. Niet iedereen die uw merk vandaag ziet, zal uw product nu kopen. Volgens een onderzoek koopt 34% of meer dan een derde van de consumenten een product (een grote aankoop, zoals een auto of een duur apparaat) tussen zeven en twaalf maanden vanaf het moment dat ze voor het eerst overwogen het te kopen. In dit opzicht is “top-of-mind” -bewustzijn de tijd tussen de potentiële consument die eerst overweegt het product te kopen tot het moment dat hij of zij uiteindelijk besluit het te kopen. Wat betekend dat je er zal moeten blijven aan werken.

Hoe? Als je eenmaal een potentiële consument hebt geïdentificeerd, blijf dan in contact, maar val hem / haar niet lastig. Wees behulpzaam door gratis informatie te geven over het product of iets waar de klant van kan profiteren. En blijf je unieke content verstandig spreiden via de verschillende online platformen. 

Vind je dat een uniek verhaal ook uw merk of product kan laten groeien maar kom je er niet helemaal uit hoe je dit moet doen of ben je op zoek naar een specialist die bijstuurt waar mogelijk? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

stefaan foto template cases-min.jpg
Benieuwd welke content wij
voor jou kunnen maken?
Contacteer ons vandaag nog.

+32  478  95  04  69

Ben je nog geen lid van onze Content Academy?
Schrijf je vandaag in en ontvang maandelijks onze
content marketing besprekingen in je mailbox.