Apple IOS 15 komt eraan... is inbound Marketing daardoor de succesvolste online marketing strategie?
Is Inbound Marketing door de nieuwe privacy functies van Apple aan een opmars begonnen binnen de social media Marketing wereld?
volgens Stefaan Haudenhuyse is dit een feit!
Ondertussen weet iedereen die in de online marketing wereld actief is dat Apple de strijd heeft ingezet naar meer privacy voor hun gebruikers door privacy functies toe te voegen in hun IOS14.5 systeem. Een beslissing wat in eerst instantie voor veel discussie zorgde onder online marketeers die weelderig gebruik maken van de vele gegevens wat een algoritme kan voorschotelen.
Apple heeft nu aangekondigd dat ze klaar staan met een IOS15 update waarin de gebruiker zelf kan bepalen welk e-mail verkeer hij wel of niet zal willen ontvangen. Ondertussen heeft de gratis privacy functie van Apple Mail al voor opschudding gezorgd onder veel marketeers.
Op Apple's Worldwide Developers Conference in juni kondigde Apple de uitrol aan van een handvol nieuwe iOS 15-privacy functies waaronder:
Mailprivacybescherming (gratis): volgens rapporten van Litmus, degenen met vroege toegang tot IOS15 en andere technische journalisten, zal Apple Mail gebruikers in staat stellen om zich aan te melden voor e-mailprivacy functies die IP-adressen maskeren en voorkomen dat derden e-mail openen of andere IP-gegevens verkrijgen.
iCloud+ (abonnement): een iCloud-abonnement met extra privacy functies, waaronder een VPN-achtige Private Relay functie, die voorkomt dat Safari-gebruikers die zich aanmelden informatie doorsturen van de sites die ze bezoeken.
Verberg mijn e-mail (in iCloud+): een functie voor het verbergen van e-mailadressen waarmee gebruikers een "nep"-e-mailadres kunnen geven. Hoewel promotionele e-mails die door het merk naar het valse adres worden verzonden, nog steeds naar iemands inbox gaan en geen invloed mogen hebben op belangrijke communicatie, en daardoor het echte adres van de persoon niet zien, tenzij de contactpersoon het deelt.
Het is duidelijk dat de privacy policy van de grote online platformen aan het kantelen is waardoor de koper meer en meer zijn aankoopgedrag zelf zal kunnen bepalen.
Stefaan Haudenhuyse is ervan overtuigd dat bedrijven daarom hun strategie moeten aanpassen aan de manier waarop mensen willen aankopen. Dit betekend dat het voordeel wat grote bedrijven nu hebben met het verwerken van massaal veel gegevens weg zal vallen en dat eender welk bedrijf groot of klein op hetzelfde niveau zal komen te staan in de zoektocht naar consumentengedrag.
Bedrijven zullen veel meer aandacht moeten schenken aan het gedrag van hun doelgroepen, ze zullen de klanten anders moeten leren kennen en hun vertrouwen krijgen. Stefaan haudenhuyse is als inbound marketeer ervan overtuigd dat gebruik maken van kwalitatieve authentieke content de oplossing zal zijn om hun doelgroep ertoe aan te zetten actie te ondernemen, in plaats van te experimenteren met dynamisch advertentie materiaal om zo het klikgedrag van hun klanten te begrijpen.

Inbound marketing is hiervoor uitermate geschikt aangezien deze marketingaanpak ervoor zorgt dat mensen jouw merk zelf ontdekken.
Met een inbound Marketingstrategie zorg je zelf voor een grote instroom van bezoekers die je kan converteren naar klanten. In tegenstelling tot nu waarin klanten gestuurd worden in hun aankoopgedrag, zal er een sterkere relatie met de klant ontstaan om via deze weg hem tot klant over te halen. Kopers gaan zelf bepalen of ze uw product waardevol vinden en daardoor online gaan delen met andere potentiële gebruikers.
Bij HAUS zijn we overtuigd dat werken met kwalitatieve authentieke content geen trend maar een voorwaarde is om vandaag succesvolle leads te kunnen genereren. Stefaan won reeds in 2011 de Award voor "beste creatieve prestatie" met toepassing op Visuele storytelling voor het productie huis Sudio100 een brand visueel maken zit hem dus duidelijk in de handen. Informeer je verder in zijn Inbound Marketing Whitepaper!
