De perfecte cocktail om je online communicatie een boost te geven!

De perfecte cocktail om je online communicatie een boost te geven!

Ik kwam vorige week Jeroen tegen, Jeroen is ondernemer van een kledingzaak en was tijdens de Covid19 lockdown overgestapt naar een online shop om zo zijn omzet te kunnen realiseren. Ondertussen heeft Jeroen beslist beide business modellen te behouden met 70% focus op zijn online activiteiten aangezien zijn ROI in dit DtoC model aanzienlijk hoger ligt dan het klassieke BtoC model van zijn kledingzaak. Jeroen wist dat dit extra energie zou kosten van zijn bedrijf en koos daarvoor een cocktail samen te stellen uit het HAUSvital plus pakket! Een unieke samenstelling van online vitamines om je business online te BOOSTEN! Want zoals Jeroen toen zei "online adverteren is omzet genereren" !!! Ben jij overtuigd van Jeroen zijn strategie? wij zijn benieuwd naar uw mening.


1. Wat is het strategische doel van directe verkoop of D-to-C?


Voor merken zijn er vier hoofdredenen om met directe verkoop te starten:

  1. een directe relatie met de klanten aangaan en klantdata verzamelen om hen beter te leren kennen en bedienen;

  2. meer controle krijgen over merkbeleving en serviceniveau;

  3. de afhankelijkheid van externe kanalen verminderen en marge behouden;

  4. nieuwe klanten of markten bereiken.





Steeds meer gerenommeerde consumentenmerken die van oudsher alleen via retailers verkochten, kiezen er tegenwoordig voor om ook rechtstreeks aan consumenten te verkopen.








De experts raden alle merken aan eendirect-to-consumer-strategie te bepalen, waarbij gekeken wordt naar de toegevoegde waarde per kanaal in de totale kanalenmix. Voor ieder merk is deze strategie anders. De bekendheid en de kracht van het merk, het type product, de bestaande kanalen en partners en de waarde van consumentendata zijn bepalende factoren in deze strategie. Wanneer gekozen wordt voor directe verkoop aan consumenten via offline of online kanalen, dienen merken rekening te houden met een significante impact op de processen, de organisatie, de systemen en de mensen. Als al één conclusie kan worden getrokken, is het voor bestaande merken met bestaande kanalen: kies voor een geleidelijke aanpak, waarin je zowel de eigen organisatie als bestaande distributiepartners meeneemt. Online adverteren is één van deze partners die een belangrijke rol in je groeiproces zal bepalen binnen je volledig business strategie!


Wij ondersteunen bedrijven in het online communiceren naar de gepaste doelgroepen afgestemd op het productaanbod met toepassing van het juiste kanaalmix.

0 keer bekeken

Let's Connect

Email: contact@hausdesignstudio.be

Phone: +32 0 478 95 04 69

Lees onze GRATIS magazine met Tips & tricks over online marketing !

© 2020 by HAUS designstudio