Het belang van coherente visuele content bij sociale media marketing campagnes.

Bijgewerkt: nov 9

Content marketing is een strategie die zich richt op het creëren, publiceren en distribueren van waardevolle en relevante visuele inhoud, met als doel een gericht publiek te bereiken en winstgevende klanten actie’s te stimuleren. Uiteindelijk is visuele content een cruciaal onderdeel voor duurzame groei op lange termijn.


Om u te onderscheiden van de massa, is het van cruciaal belang boeiende inhoud te communiceren. Maar hoe creëer je aantrekkelijke, boeiende en gedenkwaardige inhoud? 

De sleutel is om het visueel aantrekkelijk te maken. Het menselijk brein verwerkt visuele inhoud 60.000 keer sneller dan tekst.


Dat is een enorme vaststelling en het verklaart in hoge mate waarom afbeeldingen en video's zo belangrijk zijn om betrokkenheid op sociale kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn te stimuleren. Simpel gezegd, visuele elementen zijn essentieel voor het genereren van verkeer en betrokkenheid op uw sites en sociale kanalen.


Met zo'n 1,7 miljard websites wereldwijd , is het redelijk om te zeggen dat het web van

2020 een zeer onoverzichtelijke plek is. Bovendien worden er dagelijks meer dan 2 miljoen nieuwe blogposts gepubliceerd. Om u te onderscheiden van de massa, is het van cruciaal belang dat de inhoud informatief en boeiend is.

Maar hoe creëer je aantrekkelijke, boeiende en gedenkwaardige inhoud? 

Waar liggen de kansen en hoe kunt u uw publiek op de meest zinvolle manieren betrekken?


Een voorbeeld hoe wij een klassiek take-away Pezzeria concept omzetten naar een hoger niveau van visuele content communicatie. De meerwaarde van een juiste coherentie tussen verschillende social media platformen en het linken van je product met de juiste doelgroep.


Mensen geven de voorkeur aan visual's.

Zoals eerder vermeld zijn mensen visuele wezens. Online consumenten kunnen slechts 10 tot 20% van de informatie die ze lezen of horen bewaren, maar zodra die informatie wordt gecombineerd met visuele elementen, gaat de informatie die wordt bewaard ineens omhoog tot 65%. Het menselijk brein kan op elk moment maar een zeer beperkte hoeveelheid informatie verwerken. Bovendien krijgt alle informatie die sneller kan worden verwerkt, voorrang bij het trekken van de aandacht van een persoon. Daarom zijn visual’s en afbeeldingen geschikter voor inhoud dan eenvoudige blokken of regels tekst. Mensen op sociale media zijn meer bereid om zich bezig te houden met visuele inhoud. In feite zal 40% van de online gebruikers een gunstiger reactie geven op visuele inhoud dan op gewone tekstuele inhoud. Facebook post's met afbeeldingen kan je bijvoorbeeld 2,3 keer meer betrokkenheid genereren dan berichten zonder afbeeldingen.



Verhoogt het aantal weergaven.

Uw sociale media-inhoud genereert 94% meer weergaven als deze visuele elementen bevat, wat bewijst dat mensen de voorkeur geven aan inhoud die zowel informatief als een lust voor het oog is. Dit kan van onschatbare waarde zijn, vooral als u een goed op maat gemaakte boodschap aan uw publiek wilt overbrengen en ervoor wilt zorgen dat uw boodschap uw publiek dienovereenkomstig heeft bereikt. Bovendien kunnen uw posts op sociale media met 48% toenemen als ze zowel afbeeldingen als video's bevatten.

Ook kunnen persberichten die foto's bevatten 14% meer views genereren wanneer ze worden gepubliceerd. De juiste aandacht trekken met uw sociale media marketing is essentieel voor het succes van uw campagne. Door visuele inhoud aan uw strategieën toe te voegen, kunt u de nodige aandacht trekken die nodig is om uw boodschap over te brengen naar uw doelgroep.



Verhoogt betrokkenheid.

Hoogwaardige visuele inhoud die deel uitmaakt van uw marketinginspanningen op sociale media, kan meer likes, shares en opmerkingen genereren dan een eenvoudige tekst. In feite kunnen uw artikelen een 37% grotere betrokkenheid ervaren als ze zijn geoptimaliseerd met boeiende visuele inhoud. Bovendien is de kans groter dat boeiende visuele inhoud viraal gaat, wat betekent dat mensen deze verder zullen delen met hun vrienden, familie en andere leden van hun online gemeenschap. Bovendien zijn boeiende beelden niet alleen bedoeld om viraal te gaan. Ze kunnen uw publiek ook helpen de boodschap die u probeert over te brengen, beter te begrijpen of te waarderen.


Uw bericht wordt bijvoorbeeld veel beter ontvangen als het wordt ondersteund door een gerelateerd beeld . Bovendien, als uw inhoud klikbaar is, kan het u veel inkomende links opleveren; Zorg ervoor dat het uw logo bevat, zodat iedereen weet waar de inhoud vandaan komt. Inkomende links maken uw inhoud relevanter en verbeteren uw zoekpositie, terwijl ze 60% meer interesse genereren bij uw doelgroep.


Je publiek houdt van betrokkenheid

Betrokkenheid van doelgroepen is één van de belangrijkste visuele aspecten die tegenwoordig bij content marketing worden gebruikt. Over het algemeen kijkt het online publiek liever naar beelden van hun eigen omgeving en tijdsgenoten dan naar platte tekst. Vier keer zoveel consumenten kijken zelfs liever naar een product in hun omgeving dan erover te lezen, terwijl 90% van de consumenten zegt dat het bekijken van een correct gerelateerde advertentie doorslaggevend is bij het nemen van een aankoopbeslissing. Bovendien is 64% van de consumenten meer bereid om een aankoop te doen na het bekijken van een type persoon gerelateerd product advertentie. Door persoons herkenning het belangrijkste visuele aspect van uw sociale media strategie te maken, zal uw verkoop ongetwijfeld een boost krijgen. Bovendien zal het opnemen van aantrekkelijke visuele inhoud de betrokkenheid van sociale volgers vergroten. Feit is dat Facebook-gebruikers 8 miljard video's/foto's per dag bekijken, en een live video bleek het populairste formaat te zijn.

Visuele elementen, zoals afbeeldingen, video's, informatie grafieken en andere zijn onmiskenbaar interessanter en aantrekkelijker voor gebruikers van sociale media, maar ook voor online consumenten in het algemeen. Het implementeren van visuele inhoud in uw sociale media marketing zal niet alleen de weergaven, betrokkenheid en sociale volgers verbeteren, maar het zal uw ook helpen de juiste aandacht te trekken en de betrokkenheid van uw doelgroep te vergroten.


Het bepalen van de juiste leeftijdscategorieën of gender ook wel "Hyper-Targeted Advertising" benoemd is een belangrijke keuze in het bepalen van je advertentie strategie.

Hyper-Targeted Advertising