dk4avkoxub7mp0aeq87afb8fovs88k dk4avkoxub7mp0aeq87afb8fovs88k

Online business coaches en marketing guru’s: een leugentje meer of minder...

Meer en meer begin ik mij te ergeren aan de plotse overload van online business coaches en online marketeers die zelf geen succesvol online marketing bedrijf hebben, maar wel anderen leren hoe ze een succesvol bedrijf moeten opbouwen.

Veel van dit soort types verkopen flinterdunne verhalen voor heel veel geld. Vaak ook nog allemaal op dezelfde manier met een: gratis white paper, peperdure online marketing cursussen, gratis webinars. Zichzelf als marketing influencer op de markt zetten door verkoopgesprekken op te zetten door gebruik te maken van uiterlijke succesvolle plaatjes zoals waarin veel te dure wagens en villa’s gehuurd worden omdat deze ver buiten hun eigen budget liggen.

Met het verhaal dat ze je de juiste unieke technieken zullen duidelijk maken hoe je binnen enkele dagen of weken plots honderden leads kan overtuigen om je product aan te kopen of met jou in samenwerking te gaan.


Beken nu zelf eens… wat is je eigen gevoel bij dergelijke uitspraken, hoe is je eigen pad verlopen in je zoektocht naar nieuwe klanten? Zelf ben ik vrij goed thuis in online marketing binnen verschillende sectoren en dat is niet omdat ik alleen maar white papers heb gelezen of webinars heb zitten volgen maar omdat ik uren, dagen, jaren zweet en tranen achter de rug heb binnen al deze sectoren. Net daarom dat mijn verbazing bij dergelijke uitspraken van deze online marketing guru's zo groot is.

Ik heb soms het gevoel dat zij denken de term “online Marketing” zelf te hebben uitgevonden en daardoor er een vormloze invulling aan te geven zonder te beseffen dat er veel meer achter zit dan enkel maar het verkopen van veel te dure verhaaltjes. Waar is de moraliteit vraag ik mij dan af.

Voor mij is marketing meer dan een verkoop techniek. Het is een kennis over het sociale leven gelinkt aan interesse's en vakkennis, respect hebben voor je klanten, consument en producten, iets wat ik de laatste jaren steeds meer zie verdwijnen door de vervlakking van communicatie en visuele storytelling op het internet.


Maak een bewuste keuze!

Ik kan je vertellen dat aanwezig zijn op alle verschillende online platformen met e-books, white papers, niets vertellende post’s, foute content, blogs die meer verkopen dan informeren een leegloper zijn en een garantie is op falen. Door dit te doen volg je hun verkoopsfunnel wat je uiteindelijk veel geld zal kosten en bij nader inzicht niets zal opbrengen.

Ik vergelijk ze soms met casino machines, het blinkt, het maakt veel lawaai en de Euro vliegen je rond de oren……. maar ga jij blindelings alles zomaar investeren voor dat éne lucky shot ?

Wat al jaren niet zo vlot loopt zal je niet in enkele weken kunnen rechttrekken, wat je wel kan doen is werken aan een stevige marketing fundering om van daaruit verder te werken aan je groei. Maar zoals elke gezonde ondernemer weet vraagt dit veel energie, neem hiervoor dan ook je tijd en de juiste keuze. Loop jezelf niet voorbij door een veelbelovende guru blindelings te volgen in de richting van het onbekende. Laat je bijstaan en helpen door experten die naar je luisteren en samen met jou een plan van aanpakken opstellen!


Want laat ons eerlijk zijn: ga jij een huis bouwen zonder een plan van een architect… waarom zou je dat bij je bedrijf dan wel doen. Het is gewoon keihard werken en dit in elk onderdeel van je bedrijf enkel hoef je dit niet alleen te doen en kunnen wij je daar in helpen.

Wij “HAUS” zijn er om jou als ondernemer wegwijs te maken binnen de wereld van internet communicatie. Dat doen we door de beste tips en nieuwste trends met ondernemers te delen, de juiste content te creëren en het juiste platform in te schakelen op het juiste moment binnen je campagne!

Dit doen we samen met jou als klant

Kies echter bewust. Jouw tijd is kostbaar, je energie ook!


Dus: knal die guru's terug naar Las Vegas, vergeet die miljoenen praatjes en kies om met ons te werken aan je communicatie fundering!


Stefaan haudenhuyse

Streef steeds naar het juiste beeld, dit zal door de juiste doelgroep altijd als “mooi” ervaren worden.
29 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven